الاثنين، 31 مارس 2008

6)شوفت بقى؟

كنت رايح الشغل زي كل يوم بالميكروباص و لقيتة بعد طلوع الروح طبعا كلكم كدة برضة متشحتطين زييي

, وركبت في الكرسي الأخير اللي بيتسمى الكنبة اللي ورى ولقيت في الصف الأول اللي ظهرهم للسواق واحدة زي القمر وشها كان للميكروباص كلة , وبصراحة فضلت أبصلها من شدة جمالها وهي أخدت بالها , وابتسمت أبتسامة خفيفة فطلعت من شنطتها موبيلها وعملت أنها بترن على حد وبعدها ضغطت على زرارير كتييرة , وطبعا عمكم اللي هو أنا طبعا أبو النباهة والمفهومية وتشغيل الدماغ , فهمت أنها فتحت البلوتوث وطبعا مكدبتش خبر وطلعت موبيلي وأنا واخد بالي ان اللي جنبي على شمالي نايم واللي على يميني ست كبيرة سرحانة في الطريق وفي جو تاني خالص , المهم خلينا هنا في البلوتوث فتحتة وبعمل سيرش القئيلكم أية؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.

بان عندي أسم جهاز مكتوب (الحب 012/0000000رقم التليفون) مصدقتش أني عبقري كدة وكمان أنها تديني رقم موبيلي بالسرعة دي دأنا كل اللي عملتة أبتسامة خفيفة بس .

-شكلوكوا أندمكتم أوي وعايزين تعرفوا أية اللي حصل ؟؟؟؟ صح؟؟؟ مش حقلكم .

- خلاص خلاص حقول.

كل ما هنالك أني عملت سيلنت للتليفون ونقلت الرقم عندي وخزنتة على الموبايل وكنت عايز أتأكد بس إن الرقم دة بتاعها فعلا مش أكتر أة متفهمونيش غلط , وأتصلت أو بمعنى أدق رنيت رنة علشان أشوف أية اللي حيحصل ؟؟؟.

فلقيتها عااااااااااااااااااادي خالص كأني معملتش حاجة ولا حست بحاجة و لاحتى موبيل حد رن وأتأكدت أن الرقم دة بتاع حد من اللي ركبين جنبنا في الميكروباص أو الأتوبيس أصل الميكروباص اللي أنا كنت فية كان ماشي تاتا ..تاتا زي كل المواصلات اللي حولينا وخلاص لسة بحط الموبايل في جيبي لقيت حاجة غريبة جدا .

فية ست ظهرها ليا لقيتها طلعت تليفونها وبتتصل وفجاءة....... لقيت الرقم اللي ظهرلي كان رقمها وهي بتتصل دلوقتي بيا ( لكن التليفون أنا كنت مسيلنة زي متفقنا ) .

أتصلت مرة وأتنين وتلاتة (بصراحة قلبي وقع كنت خايف أخد علقة على الصبح من الركاب خاصا أن اللي نايم جنبي ضخم أوي وعمال يخبطني كل شوية من غير ميحس أمال لو أداني الطريحة التمام (ربنا يستر)).

ووصل الميكروباص للدقي والناس اللي في الكنبة الأولى نزلت بما فيهم فرجينيا ملكة الجمال والكنبة بقت فاضية.

والست غيرت مكانها وقعدت في الكنبة الأولى و بقى وشي في وشها ولقيتها طخينة وسودا وبضب كل حاجة غريبة لقيتها فيها , لاء وحطالي في موبيلها الحب وبعدية رقمها ينهر أسود , وفضلت تتصل كتييير وكأنها لما صدقت أن حد رن عليها علشان تصطاد الفريسة المسكينة.

وعملت نفسي نايم بعمق شديد ومغمض عيني ولقيت حد بيخبطني جامد كأنة قصدني شخصيا.

سيبو في حالو : مش أنا مش أنا أية ؟ خير؟ فية حاجة ؟ ( قلبي نط من الشباك وهرب الجبان وسبني)

هي : أة فية .

سيبو في حالو : واللة مكنتش ققصد أنا بس كنت يعني ....

هي : هو فية أية؟ أنت بتكلم كتيير لية خد الباقي بتاعك , (أوف الحمد للة ربنا ستر).

وجالي تليفون من الشركة:

الشركة : صباح الخير فية عميل مهم حيتصل بيك دلوقتي أهتم بية لأنة مهم جدا أوك؟ مع السلامة.

ففتحت السيلنت علشان خايف أني مسمعهوش , وجالي التليفون ورديت ولقيتها بتقولي ألووو؟؟؟

(أخ انا مأختش بالي من رقمها سرحت مع التليفون اللي حيجيلي أنا أنكشفت منظري بقى زفت )

سيبو في حالو : يمينك يا أسطى . ( ونزلت وأنا بجري ولقيتها بتجري ورايا وبتقولي (

هي : أستنى أستنى أنا عايزة أكلمك استنى أقف ( ولقيت الناس بتبص علينا فخفت تقول ....

حرررررااااااااااااامممميييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي

فوقفت تاكسي بسرعة واختفيت

(وتوبة منها النوبة حرمت خلاص مش حعمل كدة تاني أبدا )(تمت).

2 Comments:

بنوته مصرية said...

هههههههههههههههههه


كنت هتدبس حتي تدبيسة

هههههههههه


تعيش وتاخد غيرها

sebofy7alo said...

بنوتة مصرية
مرسي ليكي خالص
والحقيقة كنت حدبس فعلا وربنا ستر
حرمت خلاص توبة
تحياتي ليكي

blogger templates 3 columns | Make Money Online